Ortyl i Poręba na konferencji prasowej u Warzechy

2W środę 14 maja w Biurze Poselskim posła Jana Warzechy odbyła się konferencja prasowa z udziałem posła do Parlamentu Europejskiego – Tomasza Poręby oraz Marszałka Województwa Podkarpackiego – Władysława Ortyla. Tematem spotkania z dziennikarzami były Szanse i perspektywy modernizacji linii kolejowej L-25 Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Ocice), która łączy trzy strefy przemysłowe północnej części naszego województwa i jest niezbędna dla ich rozwoju gospodarczego.
Podczas konferencji prasowej europoseł Poręba i marszałek ponownie podkreślili, jak ważne było opracowanie studium wykonalności projektu modernizacji linii kolejowej L-25, o które tak mocno zabiegali w 2010 roku. To spowodowało, że inwestycja mogła zostać wpisana na listę projektów priorytetowych dla regionu do realizacji w latach 2014-2020. Na wczorajszej konferencji Władysław Ortyl przedstawił również źródła finansowania projektu. Dzięki wsparciu z funduszu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego rewitalizacji zostanie poddana linia kolejowa nr 25 odcinek Padew Narodowa-Mielec-Dębica o długości 48 km i wartości 140 mln zł. Rozbudowany zostanie także terminal LHS w Woli Baranowskiej (73 mln zł). W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wyremontowany zostanie odcinek L-25 na granicy województwa – Ocice – Padew Narodowa o długości 32,7 km (wartość: 90 mln zł).
Walka o utrzymanie i modernizację linii kolejowej L-25 trwa od wielu lat. Czynny udział biorą w niej przede wszystkim europoseł Tomasz Poręba, a także były senator, a obecnie marszałek województwa podkarpackiego – Władysław Ortyl. Także w powiecie dębickim zbierano podpisy pod petycją w tej sprawie, a Biuro Poselskie Jana Warzechy czynnie włączyło się w akcję. Zebrano ponad pół tysiąca podpisów pod protestem przeciwko planowanemu zamknięciu linii oraz fundusze na przeprowadzenie studium wykonalności projektu modernizacji.  Wszystko wskazuje na to, że dzięki tym działaniom uda się utrzymać ważny dla naszego regionu szlak komunikacyjny.
Dla społeczeństwa remonty kolei oraz tworzenie nowych połączeń ze Wschodem jest niezwykle istotne ze względów nie tylko komunikacyjnych, ale także gospodarczych. L-25 łączy m.in. Dębicę z Mielcem – dwa duże miasta województwa podkarpackiego, które bez dobrego połączenia nie będą mogły się rozwijać przemysłowo. Europoseł Tomasz Poręba wyraził nadzieję, że dzięki tej linii w przyszłości będzie możliwe m.in. bezpośrednie połączenie osobowe Dębicy z Warszawą. Bardzo dobrą wiadomością – dodaje Poręba – jest również to, iż znajdą się także pieniądze na bocznicę w Mielcu i terminal LHS (tzw. szeroki tor) w Woli Baranowskiej, co umożliwi rozwój wymiany handlowej ze Wschodem.
źródło: strona internetowa posła Jana Warzechy

Podziel się z innymi

Shares
Previous slide
Next slide

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.