Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA opublikowała wyniki finansowe za I półrocze 2017 roku. W tym okresie Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła przychody netto w wysokości 295 441 tys. zł, co oznacza dynamikę na poziomie 97,5% w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Pierwsze półrocze 2017 roku było dla Grupy Kapitałowej Śnieżka okresem intensywnych działań rynkowych. Grupa zrealizowała wyższy o 22% zysk operacyjny (jego wartość osiągnęła 39,7 mln zł), co przełożyło się również na wyższy o 15% zysk netto (tu Grupa wypracowała wynik na poziomie 31,2 mln zł). Dla Spółki wartości te wyniosły odpowiednio: zysk operacyjny 28,7 mln zł, co oznacza wzrost o 40%, natomiast zysk netto 22,3 mln zł, co daje wzrost o 38%.
Kluczowym – pod względem wolumenu sprzedaży – pozostaje dla Grupy rynek polski (77%) przy jednoczesnym zachowaniu znaczenia rynków eksportowych, wśród których dominujące są rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie, dywersyfikując dystrybucję wyrobów, Grupa systematycznie buduje swoją sprzedaż na rynkach Europy Zachodniej.
W pierwszym półroczu bieżącego roku Spółka dominująca wprowadziła na rynek szeroką gamę produktów premierowych. Wśród nich znalazła się między innymi oferowana pod marką Magnat innowacyjna farba z technologią redukującą poziom formaldehydu w powietrzu, dostępna w gotowych kolorach – Magnat Sypialnia Pokój Dziecka. Na sezon 2017 zaprezentowano także między innymi linię produktów dekoracyjnych Śnieżka Moje Deko, czy nowe rodzaje specjalistycznych produktów do drewna oferowanych pod marką Vidaron.
W portfolio Śnieżki znajdują się takie marki jak: Magnat, Vidaron, Foveo-Tech i Beston. Śnieżka to jeden z czołowych brandów nie tylko na rynku polskim, lecz także m.in. ukraińskim, białoruskim czy mołdawskim. Ponadto to jedyna firma z branży notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Nowoczesne zakłady produkcyjne przedsiębiorstwa, zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie oraz Białorusi, produkują rocznie 140 mln litrów różnego rodzaju wyrobów chemii budowlanej, które cieszą się zaufaniem odbiorców na ponad 30 rynkach.