Podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego, Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Pilźnie przyznał Nagrodę im. Szymona Marycjusza* uczniom, którzy w bieżącym roku szkolnym mogą poszczycić się znaczącymi osiągnięciami. Kapituła wyróżniła następujących uczniów:
– Michał Bartuzi z IVc za zajęcie III miejsca w Mistrzostwach Województwa Podkarpackiego Juniorów w Szachach do lat 11, II miejsca w XXVII Memoriale Szachowym Jana Gietki
– Jakub Krawiec z IVc za zajęcie III miejsca w Powiatowych Igrzyskach Dzieci w Szachach; I miejsca w XX Ogólnopolskim Turnieju Szachowym o Złotego Jeża
– Piotr Gągała z Va za zdobycie II miejsca w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Szachach Indywidualnych w kategorii klas IV – VI;
– Iga Knajzel z Va za zajęcie I miejsca w XIII Powiatowym Konkursie Piosenki Angielskiej „English Song Competition”; I miejsce w X Gminnym Konkursie Poprawnej Polszczyzny „Odpowiednie dać rzeczy słowo”
– Weronika Szumowicz z Vb za zdobycie I miejsca w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Szachach Indywidualnych; III miejsca w Ogólnopolskim Turnieju Szachowym
– Emilia Hals z VIa za zdobycie I miejsca w Indywidualnych Wojewódzkich Szachowych Mistrzostwach Szkół Podstawowych i Gimnazjów,
– Krzysztof Bartuzi z VIa za zdobycie I miejsca w Powiatowych Indywidualnych Igrzyskach Dzieci Szkolnych w Szachach
– Natalie Kula z VIc za zdobycie tytułu laureata Konkursu Kuratoryjnego z Języka Angielskiego, II miejsca w Gminnym Konkursie z Języka Angielskiego
– Kacper Galus z VIc za zdobycie tytułu finalisty Konkursu Kuratoryjnego z Języka Angielskiego, I miejsca w Gminnym Konkursie z Języka Angielskiego
– Kamila Fijołek z VIb za zdobycie I miejsca w Wojewódzkim Konkursie „A jak Ciebie kto zapyta…- ludzie, miejsca, wydarzenia okresu walk o Niepodległą na Podkarpaciu w latach 1914 – 1922” w kategorii literackiej – plan wycieczki historycznej
– Gabriela Słabosz z VIIa za zdobycie II miejsca w Wojewódzkim Konkursie „A jak Ciebie kto zapyta…- ludzie, miejsca, wydarzenia okresu walk o Niepodległą na Podkarpaciu w latach 1914 – 1922” w kategorii literackiej – sylwetka bohatera walk o Niepodległą
– Kinga Lebryk z VIIa za zdobycie III miejsca w Wojewódzkim Konkursie „A jak Ciebie kto zapyta…- ludzie, miejsca, wydarzenia okresu walk o Niepodległą na Podkarpaciu w latach 1914 – 1922” w kategorii literackiej – sylwetka bohatera walk o Niepodległą
– Kuba Rachwalski z VIIb za zdobycie I miejsca w Wojewódzkim Konkursie „A jak Ciebie kto zapyta…- ludzie, miejsca, wydarzenia okresu walk o Niepodległą na Podkarpaciu w latach 1914 – 1922” w kategorii – prezentacja multimedialna
– Oliwia Mirowska z VIIb za zdobycie I miejsca w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Szachach; II miejsca w Finale Wojewódzkim Igrzysk Młodzieży Szkolnej w Szachach; V miejsca w II Indywidualnych Mistrzostwach Polski w Szachach; II miejsca w Wojewódzkim Konkursie „A jak Ciebie kto zapyta…- ludzie, miejsca, wydarzenia okresu walk o Niepodległą na Podkarpaciu w latach 1914 – 1922” w kategorii – praca plastyczna; I miejsca w Powiatowym Konkursie Szopek Bożonarodzeniowych
– Emilia Wojtuła z VIIb za zdobycie tytułu laureata Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego; I miejsca w Gminnym Konkursie Poprawnej Polszczyzny; II miejsca w Gminnym Konkursie Ortograficznym
– Wszyscy wyróżnieni uczniowie uzyskują bardzo dobre wyniki w nauce, wzorowe zachowanie, cechują się sumiennością, obowiązkowością i kreatywnością. Swoimi sukcesami rozsławiają imię pilźnieńskiej szkoły, a ich postawa może stać się inspiracją dla innych, godne bowiem naśladowania są poświęcenie się własnej pasji i pracowitość. Nagroda im. Szymona Marycjusza z pewnością służyć będzie promowaniu młodych talentów i wyjątkowych osobowości – podkreśla dyrekcja.
* Szymon Marycjusz – pilźnianin, żył w latach 1516 – 1574; wybitny pedagog, prawnik, filozof, profesor Akademii Krakowskiej, znawca, wielbiciel, tłumacz literatury starożytnej. Do jego największych osiągnięć zaliczyć należy dzieło „O szkołach, czyli akademiach ksiąg dwoje”. Stanowi ono pierwszą w naszym piśmiennictwie, a jedną z pierwszych w literaturze europejskiej próbę ujęcia historii szkoły i nauczania. Do dzisiaj przytaczane jest jako wyraz wybitnej myśli pedagogicznej okresu renesansu.
Źródło: UM Pilzno