Previous
Next
Previous
Next
Previous
Next

SEO w różnych branżach – dlaczego cena pozycjonowania nie zawsze jest taka sama?

Wielu przedsiębiorców, inwestorów i właścicieli mniejszych biznesów często po pierwszych rozmowach z agencją marketingu internetowego nie może wyjść z podziwu. Wbrew pozorom, nie zostają oni zaskoczeni wyceną i sporymi kwotami, ale raczej jej brakiem. Nic w tym dziwnego, dobry marketer i specjalista nie zawsze jest w stanie na podstawie niewielkiej ilości danych przewidzieć dokładnych kosztów działań, jakie trzeba będzie podjąć, by przebić się do czołowej dziesiątki wyników Google. Najczęściej w kwestiach szacowanych środków napotykamy więc odpowiednio szerokie widełki. Cała sprawa zależy bowiem od ogromnej ilości czynników. O tych w konsultacji z ekspertami postaramy się opowiedzieć poniżej.

Co wpływa na koszty SEO i pozycjonowania?

Z branży na branżę miesięczna cena za pozycjonowanie waha się najczęściej w granicach od półtora tysiąca do kilku i kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy od obrotu przedsiębiorstwa, unikalności asortymentu i niszowości dyscypliny. Co więcej wpływ na oszacowanie kwoty mają także fakty takie jak stopień nasycenia rynku lub też ilość stron z wielkim zapleczem treści i wartościowych linków. Nierzadko tego typu serwisy zajmują wiele stron, nie tylko TOP 10.

Dziedziny działalności takie jak choćby księgowość, czy też fotografia ślubna mają coraz więcej odsłon, a odsetek osób prowadzących tego rodzaju firmy jest bardzo duży nawet w najmniej spodziewanych zakątkach kraju – stąd też zwyczajnie nie wystarcza już pozycjonowanie stron na hasła regionalne. Ekspertyza pokazuje, że dostateczną skuteczność zapewniają frazy dłuższe i bardziej specjalistyczne przybierające postać tak zwanego długiego ogona.

Obok podaży przewyższającej popyt w wielu gałęziach rynku, trzeba też wspomnieć o markach, które przez lata pozycjonowania zdołały zgromadzić tak wiele fachowych i rozwiązujących problemy treści, że nowe przedsiębiorstwo fizycznie nie jest w stanie skrócić dystansu nawet w kilka miesięcy i lat. Dlatego właśnie rośnie cena pozycjonowania. Podczas gdy bowiem w sieci działa (przykładowo) kilkadziesiąt tysięcy firm prawniczych lub salonów fryzjerskich, miejsc na pierwszej stronie SERP jest zaledwie dziesięć a surfujący po sieci nie zawsze zadają sobie trud szukania informacji i produktów poza szczęśliwą dziesiątką – co pokazują każde kolejne badania.

Ads – kiedy branża jest zbyt trudna

Remedium na kłopoty z pozycją bez wątpienia jest w wielu przypadkach stałe opłacanie kampanii reklamowych Google w branżach z wieloma rywalami o ogromnym, działającym jak sieć korzeni, zapleczu. Służy do tego niezmiennie od lat narzędzie o nazwie Ads (dawniej Adwords). To dzięki niemu już po kwadransie od konfiguracji będziemy w stanie cieszyć się widocznością w TOP 3 na wybrane słowa kluczowe – tych zaś możemy wybrać niemal nieskończoną liczbę. Co więcej, bez trudu ustalimy takie komponenty jak pory wyświetlania, grupę docelową, model rozliczania oraz, rzecz jasna, budżety poszczególnych haseł. W rękach profesjonalisty PPC ten typ promocji okazuje się efektywnym środkiem budującym rozpoznawalność marki przy jednoczesnym ściąganiu na naszą stronę coraz większych ilości chętnych nabywców.

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.