„Dobry Start” to 300 złotych jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny z terenu miasta Dębicy – bez względu na dochód rodziny.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku (jednorazowo) w związku z rozpoczęciem roku szklonego dzieciom uczęszczającym do:
– szkoły podstawowej,
– dotychczasowych gimnazjum,
– szkoły ponadpodstawowej,
– dotychczasowych szkół ponadgimnazjalnych
(z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkoły artystycznych, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szklono wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy), do ukończenia przez nie 20. roku życia.
Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają świadczenia do ukończenia 24. roku życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dziecko:
– uczęszczające do przedszkola, w tym na dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne tzw. „zerówka” w szkole podstawowej, a także w przedszkolu lub innej formie wychowania przedszkolnego.
Aby otrzymać świadczenie dobry start, należy złożyć wniosek.
Może to zrobić:
– rodzic,
– opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka,
– pełnoletnia osoba ucząca się w szkoły, (niepozostająca na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustalonym wyrokiem sądowym lub ugodą sądową alimentów z ich strony.)
Wnioski przyjmowane będą już od 1 lipca on-line – drogą elektroniczną. Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną, co pozwoli na oszczędność czasu oraz uniknięcie kolejek.
Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” –można składać od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny Emp@tia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną takich banków, jak:
– Alior Bank SA,
– Bank Millennium SA,
– Bank Pekao SA,
– Bank Pocztowy SA,
– Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze,
– Credit Agricole Bank Polska SA,
– Getin Noble Bank SA,
– ING Bank Śląski SA,
– mBank SA,
– Nest Bank S.A,
– PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
– SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze.
Druki wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” będą wydawane od dnia 22 lipca 2019r. w Punkcie Informacyjnym mieszczącym się przy DWORCU PKP w DĘBICY, ul. GŁOWACKIEGO 30
Wnioski mieszkańców miasta Dębicy o to świadczenie przyjmowane będą w wersji tradycyjnej (papierowej) od 1 sierpnia w:
PUNKCIE INFORMACYJNYM URZĘDU MIEJSKIEGO MIESZCZĄCEGO SIĘ PRZY DWORCU PKP W DĘBICY, UL. GŁOWACKIEGO 30
WNIOSKI można również wysłać za pomocą Poczty Polskiej (najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Akademicka 12, 39-200 Dębica
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, świadczenie „Dobry Start” zostanie wypłacone do 30 września.
W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach ustalenie prawa i wypłata przysługującego świadczenia nastąpi w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku.
Wnioski złożone po upływie terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia.