Pozycjonowanie czy Google Ads? Co przyniesie Ci lepsze efekty?

Walka o klienta, zwłaszcza, jeśli nie dotyczy branż nadzwyczaj niszowych, wymaga sięgania po wszystkie dostępne środki. Wraz upowszechnieniem się internetu coraz większa część wydatków ponoszonych na promocję dotyczy zamieszczanych w nim reklam. Kluczową kwestią jest obecnie podążanie za konkretnymi użytkownikami sieci, ich potrzebami i zapytaniami. W tym celu stosowane są dziś powszechnie dwa najważniejsze sposoby.

Google rządzi dziś niepodzielnie. Warto z tego korzystać

Nawet nie zwróciliśmy uwagi, kiedy zupełnie straciły na znaczeniu wszystkie inne wyszukiwarki niż Google. W pewnym momencie stało się dla nas naturalne, że poszukując jakiejkolwiek oferty czy informacji, skorzystamy właśnie z niego. Najwyższa jakość dostarczanych wyników wyszukiwań zjednywała mu coraz większe grono entuzjastów. W końcu stało się oczywiste, że prowadzenie jakichkolwiek działań reklamowych z pominięciem tej wyszukiwarki nie ma większego sensu.

Działania podejmowane przez właścicieli stron internetowych w celu uzyskania jak najlepszego miejsca w wynikach wyszukiwania już od dawna nie są jedynym sposobem, w jaki można skorzystać na olbrzymiej popularności tej wyszukiwarki. Już w 2000 roku uruchomiony został system Google Adwords, obecnie występujący pod nazwą Ads, który pozwala na wyświetlanie reklam towarzyszących wynikom wyszukiwania. Usługi w tym zakresie stają się równie popularne jak pozycjonowanie stron toteż wiele firm, jak np. agencja IN, oferuje jedne i drugie. Co możemy dzięki nim uzyskać?

Nie lekceważ ani jednego, ani drugiego i uzyskaj najlepsze efekty

Zlecając prace w zakresie optymalizacji swojej witryny internetowej, trzeba przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Google nie „doceni” żadnej z nich od razu – na górze wyników wyszukiwania pojawiają się wyłącznie te, które zostały najlepiej ocenione przez odpowiednie algorytmy i funkcjonują już dłuższy czas. Na efekty działań nawet najlepszych specjalistów SEO trzeba więc czekać przynajmniej kilka miesięcy, przy czym czas ten może się wydłużyć, jeśli toczymy bój o czołowe miejsca, a konkurencja jest liczna i silna.

Tymczasem rezultaty uruchomienia kampanii Ads będą dla nas widoczne natychmiast – wymaga to tylko odpowiedniego budżetu, jakości strony, na którą kierować będą linki z reklam, a przede wszystkim profesjonalnej obsługi. Wielką zaletą tego narzędzia jest możliwość ścisłego ustawiania szeregu parametrów, co pozwala kierować reklamy do odpowiednich grup docelowych z wielką precyzją. W rezultacie, internauci natychmiast uzyskujący dostęp do dokładnie takich ofert, jakie odpowiadają ich zapytaniom, chętnie je otwierają. Rozbudowane statystki pozwalają w dodatku stale korygować i doskonalić efekt.

Istnieje jednak spore grono użytkowników sieci, które celowo unika wszelkich reklam. Jest to zatem jeden z powodów, dla których pozycjonowanie tak czy inaczej pozostaje podstawowym zadaniem związanym z promocją dowolnej działalności. Jest ono istotne zwłaszcza wówczas, gdy zależy nam na wypromowaniu własnej marki – a to przecież stanowi warunek powodzenia działań długofalowych. W promocji warto zatem uwzględnić obie metody. Wówczas będziemy mieć pewność, że rezultat okaże się zadowalający, zgodny z naszymi oczekiwaniami.

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.