Podkarpacka firma Olimp Labs otrzymała trzy nagrody w ramach ogólnopolskiego programu, w którym weryfikowane i oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, w tym sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa. Główną ideą programu jest upowszechnianie oraz promocja zasad etyki i kultury przedsiębiorczości. Firma otrzymała Certyfikat Jakości Biznesu Przedsiębiorstwo Fair Play 2019, Nagrodę Specjalną za szczególną działalność innowacyjną oraz dedykowany dla prezesa zarządu Stanisława Jedlińskiego tytuł Ambasadora Fair Play.
W uroczystej finałowej gali programu Przedsiębiorstwo Fair Play uczestniczyło ponad 600 osób, które pozytywnie przeszły weryfikację w zakresie stosowania zasad etyki biznesu. Tegoroczna edycja programu odbyła się pod honorowym patronatem Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, a także we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Wydarzenie wsparli także Marszałkowie oraz Wojewodowie, którzy objęli program patronatem honorowym. Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” został uznany najbardziej rozpoznawalnym certyfikatem potwierdzającym rzetelność firmy. Program to nie tylko weryfikacja firm, ale także rozpoznawalny znak, który znają pracownicy, klienci, inwestorzy i konkurencja. W imieniu Olimp Labs otrzymane nagrody odebrał Henryk Cieśla, Dyrektor ds. Ekonomicznych.
Niezwykle cennym wyróżnieniem jest tytuł „Ambasadora Fair Play w Biznesie”, który przyznawany jest osobowościom polskiego biznesu, wyłonionym spośród kadry zarządzającej z przedsiębiorstw będących wieloletnimi laureatami programu. W tym roku otrzymał go Stanisław Jedliński – prezes zarządu Olimp Labs. – Olimp Labs to firma rodzinna, dla której zasady postępowania Fair Play w biznesie są najważniejszym wyznacznikiem jej działalności. Etyka w codziennej pracy ma dla nas podstawowe znaczenie. Od 30 lat dostarczamy naszym klientom produkty najwyższej jakości, którą to stawiamy na pierwszym miejscu. Nasze cele osiągamy dzięki zaangażowaniu pracowników, dbałości o jakość surowców i najwyższe standardy wytwarzania. Postępując etycznie w stosunku do pracowników, kontrahentów i klientów na przestrzeni trzech dekad z niewielkiej firmy urośliśmy do skali międzynarodowej korporacji. Mimo upływu czasu i drogi jaką przeszliśmy pozostaliśmy wierni rodzinnym wartością – podkreśla Stanisław Jedliński.
Program funkcjonuje w Polsce od 20 lat, a jego założenia wpisują się w działania Unii Europejskiej, dla której promocja kultury przedsiębiorczości stanowi jedno z najważniejszych zadań. Na przestrzeni kilku ostatnich lat zdecydowanie zmienił się poziom świadomości Polaków jako konsumentów. Upowszechniły się terminy, takie jak: „slow shopping”, „cruelty free”, „etyczne zakupy” czy „świadome zakupy”. Klienci coraz większą wagę przywiązują do tego, czy produkt lub usługa pochodzi od firmy działającej z poszanowaniem prawa, środowiska i godności człowieka. Olimp Labs jako znaczący pracodawca wyznacza standardy postępowania dla całego regionu.