Prosto o biznesie ze Śnieżką

Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces” – ta myśl Henry’ego Forda stanowiła ideę cyklu trzech konferencji FFiL Śnieżka SA pt. „Prosto o biznesie”. Zaproszeni do udziału eksperci podpowiedzieli m.in. jak tworzyć wartość dla klienta, budować kompetencje pracowników i skutecznie wyróżnić firmę.

Cykl konferencji „Prosto o biznesie” – zorganizowany w tym roku po raz pierwszy – Śnieżka kieruje do właścicieli i menedżerów niezależnych sklepów z farbami. W trakcie trzech wydarzeń, które odbyły się w Łochowie, Krynicy-Zdroju i Poznaniu, uczestnicy wysłuchali eksperckich prelekcji na temat rynkowych i branżowych trendów oraz nowych narzędzi pomocnych w rozwoju biznesu. Mieli także znakomitą okazję do wymiany doświadczeń.

Na fakt, jak ważną rolę w prowadzeniu biznesu odgrywa dostęp do wiedzy, podczas otwarcia inauguracyjnego spotkania zwrócił uwagę Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.

­

Na zmieniającym się rynku dostęp do wiedzy ma kluczowe znaczenie. W Śnieżce o tym wiemy, dlatego chcemy wspólnie z naszymi partnerami w handlu patrzeć na procesy sprzedażowe oraz marketingowe w sposób pełny i nieszablonowy. Wymiana wiedzy na temat konsumentów, trendów oraz wyzwań to bardzo ważny element prowadzenia biznesu – powiedział Piotr Mikrut. – To dlatego chcemy i będziemy dostarczać inspiracji naszym partnerom – podkreślał.

Poznanie konsumenta i budowanie relacji to podstawa

Ze strony FFiL Śnieżka SA swoją praktyczną wiedzą i obserwacjami podzielili się Łukasz Dobrowolski, dyrektor komunikacji marketingowej, oraz Tomasz Kosiński, dyrektor marketingu strategicznego. Podczas wspólnych prelekcji szefowie działów Śnieżki opowiedzieli uczestnikom o synergii działań producenta i detalisty, a także o procesie budowania wartości dla klienta.

Kluczem do sukcesu – w tym generowania wyższych obrotów – jest poznanie konsumenta. Powierzając w nasze ręce część swojego biznesu, pozwalacie pomagać wam w tworzeniu waszego biznesu i osiąganiu tego sukcesu. Dlatego Śnieżka jest z wami już na pierwszym etapie budowania wartości dla klienta – zaznaczali eksperci FFiL Śnieżka, zwracając się do obecnych na sali przedstawicieli niezależnego kanału sprzedaży. Podczas wystąpień nie zabrakło również przykładów ciekawych trendów konsumenckich.

Budowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych oraz relacji z klientem było również tematem przewodnim wystąpienia Romana Szymczaka. Specjalista od merchandisingu i trade marketingu detalicznego, z doświadczeniem zdobytym dużych sieciach handlowych, między innymi Makro Cash & Carry czy Kaufland, podpowiedział uczestnikom, jak pozyskać stałego klienta, a także jak efektywnie i efektownie wyróżnić sklep na tle konkurencji, by zwiększyć zyski ze sprzedaży.

O skutecznej promocji sklepu w Internecie mówił także Piotr Kwinta, dyrektor w agencji Harbingers, który z marketingiem internetowym jest związany od ponad dekady, a swoje doświadczenie budował pracując z liderami polskiej branży online oraz e-commerce. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę uczestników na sposoby poszukiwania informacji o produkcie przez współczesnych klientów.

Kompetentny pracownik kluczem do zwiększenia sprzedaży

Mocnym punktem w programie tegorocznych konferencji „Prosto o biznesie” były także wystąpienia poświęcone pracownikom. O rzeczach, o których powinien pamiętać dzisiejszy szef, opowiedziała Zyta Machnicka – CEO i  główny strateg employer branding w Lightness oraz autorka bloga CandidateExperience.pl. Ekspertka podpowiedziała uczestnikom, jak rozmawiać z pracownikami oraz gdzie znajduje się pracownik w strategii współczesnego przedsiębiorstwa.

O niedocenianej wciąż roli pracownika sklepu oraz zaletach silnego zespołu sprzedażowego opowiedział natomiast Przemysław Mik, prezes zarządu McHayes&StewardGroup. Podzielił się on z uczestnikami obserwacjami, jak wiedza i umiejętności pracowników mogą przekładać się na wyższe obroty handlowe. Zdradził także, jak budować u pracowników kompetencje, które pozwolą im efektywnie działać w realiach dynamicznie zmieniającego się rynku.

Rozwój biznesu z dedykowanymi programami

Zwieńczeniem części merytorycznej każdego z trzech wydarzeń były wystąpienia prezentujące projekty Śnieżki dedykowane rynkowi niezależnemu. Joanna Mazur-Zwinka, dyrektor ds. sprzedaży systemów ociepleń FFiL Śnieżka SA, nakreśliła uczestnikom założenia i cele programu dla branży systemów ociepleń. Z kolei Marcin Kalita, dyrektor ds. sprzedaży FFiL Śnieżka SA oraz Weronika Kania-Nykiel, która w Śnieżce pełni funkcję managera i odpowiada za obszary handlowe, opowiedzieli o programie dedykowanym rynkowi wyrobów dekoracyjnych.

Wszystkie konferencje Śnieżki z cyklu „Prosto o biznesie” odbyły się w styczniu br. i łącznie zgromadziły ponad 600 osób, reprezentujących 300 niezależnych sklepów z farbami.

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.