Od dzisiaj wznawiają pracę zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Pierwsze klientki po długiej, ponad 2 miesięcznej przerwie przyjęła Dorota Pietracha, Mistrz Fryzjerski z Dębicy. W zakładzie pełne zabezpieczenie zgodne z nowymi wytycznymi dla branż.
„Pracę rozpoczęłam dziś o godzinie 7.30. Pracuje się świetnie. Klientki są bardzo zdyscyplinowane, przychodzą dokładnie na umówioną godzinę, zachowane są wszystkie zasady bezpieczeństwa. Przed wejściem jest mierzenie temperatury oraz dezynfekcja rąk. Panie wszystkie swoje rzeczy chowają do foliowych woreczków. Ja pracuję w wymaganym stroju z przyłbicą. Na dzisiaj mam zapisanych 10 klientek, które przychodzą w bezpiecznych odstępach czasowych” – mówi Dorota Pietracha.
Wytyczne dla branż – Salony fryzjerskie
W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.
Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.
Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:
– Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
– Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
– Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
– Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
– Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
– Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.
Natomiast klienci powinni:
– Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
– Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
– Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
– Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.
Ważne! W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, rekomendujemy zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami. Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni. Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.
Uwaga! Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.