Właściciel firmy, który chce, by jego działalność była rozpoznawalna, musi dziś spełnić dwa warunki. Pierwszy to obecność w internecie, drugi – dotarcie do wszystkich potencjalnych Klientów. Nie wystarczy bowiem tylko założyć stronę WWW, żeby odnieść sukces w sieci. Trzeba ją jeszcze zareklamować, najlepiej w wyszukiwarce Google. Oto korzyści, jakich możesz się spodziewać, promując swoją firmę w ten sposób.
Bądź widoczny w wyszukiwarce Google. Ułatwi Ci to pozycjonowanie
Jednym z najskuteczniejszych i najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców działań marketingowych w internecie jest pozycjonowanie stron. Jego charakter znacznie odbiega od tego, co kojarzy nam się z reklamą, czyli wyskakujących wszędzie banerów z treścią promocyjną. Znane powszechnie SEO opiera się na najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej, czyli Google, i dba o widoczność Twojej strony w rankingu wyszukiwania. Dzięki temu trafi do Ciebie o wiele więcej potencjalnych Klientów, a Ty zanotujesz większe zyski. Pozycjonowanie to jedno z narzędzi zachęcających odbiorców do bezpośredniego kontaktu z ofertą firmy, a także do otwartej komunikacji z reklamodawcą. To sprawia, że za pomocą kampanii SEO możesz zbudować pozytywne relacje ze swoim Klientem i stworzyć całą społeczność użytkowników, wierną Twojej marce. Wbrew pozorom, pozycjonowanie jest również reklamą – działa tam, gdzie zagląda najwięcej internautów i podsuwa im gotowe rozwiązania, będące oczywiście Twoją propozycją produktów lub usług.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Dzięki obecności w sieci i dobrze wypozycjonowanej stronie firmowej możesz reklamować się właściwie na całym świecie. Bez problemu dotrzesz do Klientów zarówno z Polski, jak i z drugiej półkuli – wystarczy, że dobrze określisz swoją grupę docelową i dobierzesz właściwy przekaz reklamowy. Czasy, gdy na międzynarodową skalę mogli działać jedynie najwięksi przedsiębiorcy, dawno już minęły. Teraz Ty rozdajesz karty: wykorzystaj więc potencjał internetu oraz wyszukiwarki Google i zdobądź uznanie odbiorców.
Oprócz pozycjonowania warto zainwestować także w Google Ads
Inną metodą promocji, też często wybieraną przez przedsiębiorców, jest reklama Google Ads, czyli krótki tekst reklamowy, zawierający link do Twojej witryny firmowej. Jej specyficzną cechą jest fakt, że może wyświetlać się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, po ich prawej stronie lub na dole. Zawsze jednak jest wyróżniona i rzuca się w oczy, przez co internauci chętnie w nią klikają. Na uwagę zasługuje elastyczność opłacanie Google Ads – zwykle reklamodawcy decydują się na tryb PPC, czyli „pay per click”. Oznacza to, że płacisz ustaloną wcześniej stawkę jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę. To doskonałe rozwiązanie, gdy masz niewiele czasu na dotarcie do potencjalnych Klientów, gdyż można bardzo precyzyjnie określić ramy czasowe, budżet i grupę docelową. Dzięki temu będziesz opłacał jedynie tę kampanię, która przynosi wymierne zyski. Jak zatem widać, zalety reklamowania firmy w sieci są wręcz nieocenione. Wystarczy, że w przemyślany sposób wykorzystasz możliwości, jakie daje Ci pozycjonowanie strony firmowej i reklama w Google Ads, a zyskasz wielu nowych Klientów i zwiększysz swoją rozpoznawalność w sieci. W ten sposób dołączysz do najlepszych i pokonasz nawet wielkich branżowych konkurentów. A jeśli potrzebujesz pomocy w planowaniu kampanii internetowej, możesz poprosić o pomoc ekspertów w tej dziedzinie. Wybierz profesjonalną, sprawdzoną agencję, która szanuje Twój czas i pieniądze, a szybko zobaczysz pierwsze efekty jej działań i przekonasz się, jak mogą być skuteczne.