Skuteczne reklamowanie firmy podczas targów branżowych to cały proces, któremu już przed rozpoczęciem wydarzenia należy poświęcić sporo uwagi. Konkurencja bowiem nie śpi i tak samo jak Ty chce wypromować swoją działalność oraz zyskać nowych klientów. Zanim więc wyruszysz na targi branżowe lub targi pracy, skup się na przygotowaniu idealnego stoiska, a także opracuj system działania. Pamiętaj, że pozyskiwanie kontrahentów dzieli się na dwa etapy: pierwszy to przyciągnięcie ich do stoiska, drugi: bezpośredni kontakt i zainteresowanie ofertą. Jak przejść przez nie z sukcesem?
To, co się wyróżnia, zapada w pamięć klienta. Stwórz reklamę, która nie da o sobie zapomnieć
Targi są dość specyficzną formą promocji firm, produktów i usług. Na co dzień obok swojej reklamy spotykasz dziesiątki innych, ale zwykle reprezentują one inne branże. Tutaj natomiast w jednym miejscu gromadzi się tłum wystawców działających w tej samej gałęzi handlu czy gospodarki, co Ty. Mało tego, używają takich samych środków i chcą osiągnąć identyczne cele. Nic więc dziwnego, że wyróżnienie się w tak jednolitym środowisku jest procesem wymagającym sporego nakładu sił. Jak od pierwszego momentu przykuć uwagę odbiorców? Przede wszystkim postawić na widoczne z daleka, ciekawe elementy stoiska, jak kasetony podświetlane czy podwieszane systemy pos. Warto też zainwestować w kreatywne ulotki rozdawane potencjalnym klientom przy wejściu. Na przykład w branży samochodowej zamiast klasycznego prostokąta można wyciąć sylwetkę auta lub kształt koła, z naniesionym numerem stoiska. Dzięki temu Twoja ulotka nie zaginie w powodzi innych, do złudzenia identycznych materiałów reklamowych.
Zatrzymaj przechodnia, gdy już do Ciebie podejdzie. Odpowiedz na jego oczekiwania i potrzeby
Połowa pracy już za Tobą – potencjalny klient właśnie przyszedł, skuszony atrakcyjnym wyglądem stoiska. Jak sprawić, by został na dłużej? Pokaż mu, że jest tutaj ważnym gościem. Pomogą Ci w tym oferowane na przykład przez firmę Adsystem, dostępne na wyciągnięcie ręki stojaki na ulotki. Interesant czekający na swoją kolej będzie mógł sięgnąć po materiały reklamowe i od razu zapoznać się z proponowaną ofertą. Jeżeli hala wystawowa, w której odbywają się targi, jest duża, a wystawców mnóstwo, odwiedzający mogą czuć się zmęczeni. Zapewnij im chwilę odpoczynku: wyznacz przestrzeń na kącik kawowy, ustaw tam wygodne krzesła i stolik. Zadbaj też o stworzenie dobranej ekipy pracowników przebywających na terenie stoiska. Ludzie witający potencjalnych klientów z uśmiechem, zachęcający do rozmowy i odpowiadający na najbardziej szczegółowe pytania to najlepsza wizytówka Twojej firmy.