1 lipca, rusza nabór wniosków o świadczenie w ramach programu „Dobry start”.
Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia. Wysokość dochodów nie ma tu znaczenia, świadczenie przysługuje również uczniom szkół dla dorosłych i policealnych.
Jak złożyć wniosek?
Od 1 lipca można składać wnioski wyłącznie drogą elektroniczną, natomiast od 1 sierpnia będzie można składać wnioski drogą tradycyjną np. za pomocą poczty lub składając wniosek w Punkcie Informacyjnym mieszczącym się przy Dworcu PKP w Dębicy.
W obecnej sytuacji, z powodu epidemii koronawirusa, zachęcamy do korzystania z drogi elektronicznej, która jest łatwa i dużo szybsza. Wniosek można złożyć poprzez bankowość elektroniczną, na portalu Emp@tia, a także poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.
Nabór wniosków potrwa do końca listopada.
Lista banków uczestniczących w programie:
- Alior Bank S.A.
- PKO Bank Polski S.A./Inteligo
- Bank Pocztowy S.A.
- Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Getin Noble Bank S.A.
- ING Bank Śląski S.A.
- mBank S.A.
- Bank Millennium S.A.
- Nest Bank S.A.
- Bank Pekao S.A.
- SGB-Bank S.A.
Od 1 lipca można również składać wnioski drogą elektroniczną na świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Od 1 sierpnia wnioski na te świadczenia będzie można składać drogą tradycyjną.
źródło: MOPS Dębica