Previous
Next
Previous
Next
Previous
Next

Kolejny koncert na 45-lecie PSM w Dębicy

30 kwietnia 2019r o godz.17:00 w Auli Zespołu Państwowych Szkól Muzycznych w Dębicy odbędzie się wyjątkowe wydarzenie. W ramach obchodów 45-lecia Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Krzysztofa  Pendereckiego został zorganizowany koncert z cyklu Młode Dębickie Talent

Podczas koncertu wystąpią wychowankowie dębickiej szkoły muzycznej Jagoda Prucnal – skrzypaczka, studentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec prof. dr h.c. Kai Danczowskiej oraz Gabriela Pietraszewska studentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie oboju dr Agaty Piotrowskiej- Bartoszek. Podczas koncertu Jagody na fortepianie zagra dr Alicja Danczowska wybitna i utytułowana pianistka. Natomiast Gabrieli akompaniować będzie Anna Guja – pianistka, absolwentka akademii Muzycznej w Krakowie.

Na tę wyjątkową ucztę muzyczną mieszkańców miasta i regionu zapraszają Dyrektor Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Dębicy, Stowarzyszenie Na Rzecz Wspierania Młodych Talentów w Dębicy oraz Miasto Dębica. Wstęp na koncert jest wolny.

Koncert poprowadzi Anna Prucnal.

Jagoda Prucnal zwyciężyła w konkursie organizowanym przez Golden Classical Music Awards wraz z Flaneurs Piano Trio (Jacek Podgórski – wiolonczela, Mateusz Zubik – fortepian), w ramach nagrody głównej zadebiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall. Jest  również laureatką stypendium najwyższego stopnia polsko-niemieckiej fundacji Jutting Stiftung, a także trzykrotną stypendystką Rektora dla najlepszych studentów za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Jej doświadczenie obejmuje koncerty kameralne m.in. podczas Przemyskiej Jesieni Muzycznej, XXVIII Międzynarodowym Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych (IPIUM Silesia) w Katowicach, Salezjańskim Lecie Muzycznym w Przemyślu, inauguracji 17. Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie, Akademii Mendelssohnowskiej we Wrocławiu, w Filharmonii Częstochowskiej, Musikforum Katherinekirche w Stendal, Pałacu Biskupa Erazma Ciołka – Muzeum Narodowe w Krakowie.
Studiuje w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec prof. dr h.c. Kai Danczowskiej. Studia licencjackie w klasie prof. Teresy Głąbówny oraz prof. dra hab. Romana Reinera ukończyła z wyróżnieniem. W klasie kameralistyki kształci się pod kierunkiem dr Barbary Łypik-Sobaniec oraz dra hab. Sławomira Cierpika. Ciągle doskonali swoje umiejętności podczas licznych kursów mistrzowskich m. in. u Yaira Klessa, Krzysztofa Jakowicza, Evgenii Epshtein, Avedisa Kouyoumdjiana, Herwiga Zacka, Paula Badury – Skody, Roela Dieltiensa, Michaela Wessela oraz Krzysztofa Śmietany. W ramach stypendium przyznanego na wniosek Dziekana wydziału instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie, dra hab. Mariusza Sielskiego, brała udział w kursach kameralnych organizowanych przez wiedeński MDW – International Summer Academy, podczas których występowała podczas festiwalu isa18, a także dla Gidona Kremera. Jako muzyk orkiestry grała pod batutą m.in. sir Neville’a Marriner’a, Krzysztofa Pendereckiego, Tadeusza Strugały, Pawła Przytockiego, występowała podczas Sommerfestival der Bayerischen Philharmonie. Zasila szeregi Orkiestry Stołecznego Miasta Krakowa, Sinfonietty Cracovii (m.in.. udział w sesji nagraniowej płyty nominowanej do Fryderyka  „Oriental Trumpet Concertos””, muzyki do filmu „Dark”, podczas Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju).
Jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Krzysztofa Pendereckiego w Dębicy oraz Niepublicznej Szkoły Muzycznej II stopnia o uprawnieniach szkoły publicznej w Dębicy w klasie skrzypiec Agaty Bubisz. Z Dębicą związana jest od dziecka. Już od najmłodszych lat reprezentowała miasto na wielu płaszczyznach, w szczególności w sferze kulturalnej. Od 2012 roku koncertuje wspólnie z Zespołem Pieśni i Tańca Igloopolanie   uświetniając uroczystości państwowe, lokalne  oraz  poza  granicami  naszego państwa –  na Węgrzech, w Serbii oraz Belgii (Puurs) – promując naszą piękną tradycję ludową. Pod skrzydłami Szkoły Muzycznej, a w sposób szczególny Ludwika Saramy, tworzyła kwartet smyczkowy, z którym występowała podczas ważnych wydarzeń w naszym mieście. W 2013r. Kwartet Smyczkowy otrzymał wyróżnienie podczas Ogólnopolskich Przesłuchań Zespołów Kameralnych CEA w Warszawie. Ponadto przez dziewięć lat, jako muzyk orkiestrowy, współtworzyła opery prowadzone przez Pawła Adamka wystawiane w miastach podkarpacia, małopolski i śląska. Wspólnie z  tą orkiestrą występowała podczas Koncertów Cecyliańskich, a także w latach 2007 – 2014 promowała  Dębicę podczas Eurounionorchestries w Świeradowie Zdroju. Z orkiestrą dyrygowaną przez Stanisława Świerka i Ewę Trojan rokrocznie bierze udział w Gali Noworocznej, organizowanej przez Szkołę Muzyczną.

Gabriela Pietraszewska – multiinstrumentalistka, studentka piątego roku łódzkiej Akademii Muzycznej na Wydziale Instrumentalnym w klasie oboju dr Agaty Piotrowskiej-Bartoszek. Brała udział w wielu projektach, m.in. we „Flisie” S. Moniuszki w 2019r.  jako pierwsza oboistka Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Łodzi, pełniąc funkcję inspektora orkiestry, współpracowała z European Workshop for Contemporary Music podczas 60 edycji Warszawskiej Jesieni w 2017r., z Capellą Bydgostiensis, Polish Cameratą oraz orkiestrą Młodzi (nie)poważni. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, m. in. z Davidem Cowley’em (Walia), Jerzym Kotyczką oraz Arkadiuszem Krupą. Brała udział w operach, operetkach i musicalach wystawianych przez Dębickie Towarzystwo Muzyczno Śpiewacze, początkowo jako skrzypaczka, a od 2014r.  jako pierwsza oboistka („Halka” S. Moniuszki, „La Traviata” G. Verdiego, „Napój Miłosny” G. Donizettiego, „Straszny Dwór” S. Moniuszki, „Wesele Figara” W. A. Mozarta, „Flis” S. Moniuszki, „Zemsta Nietoperza” J. Straussa, „Skrzypek na dachu” J. Bock’a), a w Teatrze Wielkim w Łodzi debiutowała podczas opery-oratorium „Semele” G. F. Haendla.  Występowała jako solistka podczas licznych edycji festiwalu Eurounionorchestries w Świeradowie Zdroju, a także II Muzycznego Forum Młodych Artystów i Naukowców w Akademii Muzycznej w Łodzi w 2018 roku, gdzie grała również na rożku angielskim w żeńskim oktecie obojowym. Poza szerokim zainteresowaniem grą orkiestrową, uwielbia śpiewać, grając na gitarze lub ukulele, a także zajmuje się rękodziełem, malarstwem i poezją. Jeden z jej wierszy posłużył łódzkiemu kompozytorowi Rafałowi Bryle jako tekst pieśni pt. „Łza” na sopran i kwintet smyczkowy, napisanej w 2018r. Jako miłośniczka folkloru i polskiej muzyki ludowej, Gabriela występuje w roli skrzypaczki w Zespole Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, współpracowała również z pilźnieńskim Zespołem Pieśni i Tańca „Sokolanie”. W latach 2011-2014 tworzyła i wykonywała fortepianowe aranżacje utworów muzyki rozrywkowej, które publikowała w serwisie YouTube pod pseudonimem Epilogowa, zyskując liczne grono odbiorców.

Justyna Danczowska uodzona w 1981 roku w Krakowie, naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku sześciu lat u Janiny Żychowicz. W roku 2004 uzyskała dyplom po czteroletnich studiach w Akademii Muzycznej w Bazylei w mistrzowskiej klasie Krystiana Zimermana, a w 2007 ukończyła z wyróżnieniem dwuletnie studia w Akademii Muzycznej w Zurychu w klasie Konstantina Scherbakova. Od roku 2011 swoją pasję i zamiłowanie do muzyki rozwija twórczo na autorskich warsztatach artystycznych Olgi Szwajgier. Wielokrotnie uczestniczyła czynnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Halinę Czerny-Stefańską. W 1997 r. zwyciężyła w Konkursie Pianistycznym im. prof. Ludwika Stefańskiego w Płocku, otrzymując ponadto nagrody specjalne za najlepsze wykonanie utworów Bacha i Beethovena. W 1998 r. zdobyła I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim dla Młodzieży w Szafarni. Podczas konkursu dla młodych muzyków w Krakowie w 2000 r. otrzymała I nagrodę oraz nagrodę specjalną PWM-u za najlepsze wykonanie utworu współczesnego. Jako kameralistka otrzymała nagrodę-koncert na festiwalu „Orpheus 2002“ w Zurychu, nagrodę specjalną jury w konkursie muzyki kameralnej w Neuchatel (w 2002 r.) oraz III nagrodę w konkursie muzyki kameralnej w Zurychu „Migros Kulturprozent“ (w 2003 r.) Występowała m. in. z takimi artystami jak Ilya Gringolts, Kaja Danczowska, Bartosz Koziak, Agata Szymczewska oraz Piotr Pławner. W latach 1996-1999 była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, przez trzy kolejne lata otrzymywała Stypendium Twórcze Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w roku akademickim 2002/2003 została stypendystką Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. W jej dorobku fonograficznym znajduje się płyta z utworami na skrzypce i fortepian Karola Szymanowskiego nagrana wraz z Kają Danczowską w 2007 r. (nominowana do „Fryderyka 2009”), wydany w 2011 r. album z utworami Schuberta, Schumanna, Piatigorskiego i Danczowskiego, które artystka wykonuje wraz z wiolonczelistą Bartoszem Koziakiem oraz nagrana w 2015 roku wraz Aleksandrą Kuls płyta z sonatami na fortepian i skrzypce Beethovena i Brahmsa.
Od 2006 r. pracuje w Akademii Muzycznej w Krakowie jako pianistka-kameralistka.
Justyna Danczowska jest reprezentowana przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

Anna Guja – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu dra hab. Mirosława Herbowskiego (licencjat), studentka Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fortepianu dra Piotra Sałajczyka (studia magisterskie). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich, prowadzonych przez Eugene Indjica, prof. Barbarę Halską, prof. Andrzeja Jasińskiego, prof. Aleksieja Orłowieckiego, Sergeya Osokinsa. Laureatka międzynarodowych konkursów w Polsce i za granicą, m.in. I nagroda na IV IMCfMT w Warszawie (w trio z Agatą Kucz – flet i Jakubem Bańdurem – skrzypce), Grand Prix w duecie z Agatą Kucz, I nagroda na XVII Konkursie „Muzyka bez granic” w Druskiennikach oraz II nagroda na XIV festiwalu Art-Duo w Wiedniu  (w duecie fortepianowym z Maksymilianem Brusem).

informacja ZPSM w Dębicy

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.