Previous

Niezapomniana eskapada – wspomnienia uczestników młodzieżowej wyprawy na Lednicę

W dniach od 1 do 3 czerwca 2018 roku odbyła się młodzieżowa wyprawa uczniów wraz z opiekunami ze Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Dębicy na Lednicę i w głąb historii państwa polskiego.

W pierwszy dzień podróż była długa, ale nienudna. Gdy dotarliśmy na miejsce, przywitały nas bardzo gościnne siostry i atrakcje gnieźnieńskie – spacer po Starówce między kroplami deszczu, msza w Kościele pw. Świętej Trójcy i smaczne lody na rynku. Noc okazała się równie ciekawa pomimo tego, że niektórzy spali na karimatach. I tak bawiliśmy się przednio. Kolejny dzień okazał się dużym wyzwaniem, ponieważ od samego rana było pełno przygód. Zaraz po przebudzeniu zjedliśmy ciepłe śniadanie i pojechaliśmy prosto do Biskupina, gdzie obejrzeliśmy film o wykopaliskach, pływaliśmy statkiem na pobliskim Jeziorze Biskupińskim, zobaczyliśmy, jak wyglądał prastary gród piastowski i czym zajmowali się jego mieszkańcy oraz odwiedziliśmy mini zoo. Naszą wyobraźnię uruchomili odtwórcy historii, którzy oddawali się codziennym zajęciom tamtejszych ludzi, czyli wyplatali koszyki, pletli krajki, tkali płótna, czy wykonywali instrumenty muzyczne z rogów i kości zwierzęcych.

Potem ponownie wsiedliśmy do autobusu i pokierowaliśmy się w stronę Gniezna. W Gnieźnie poszliśmy do muzeum, w którym dostaliśmy audioprzewodniki. Razem z nimi zwiedziliśmy Wzgórze Lecha, czyli katedrę gnieźnieńską, wieżę, podziemia oraz Muzeum Początków Państwa Polskiego. Następnie miała miejsce najważniejsza część naszej wyprawy. Dotarliśmy do Lednicy. Tam rozłożyliśmy karimaty i od razu zaczęliśmy tańczyć, bowiem porwała nas niezwykła atmosfera tego miejsca i czasu. Wspólna radość, jeden duch, modlitwa, wspaniała oprawa choreograficzna i wyjątkowo przyjazna pogoda – ciepłe słońce, leciuteńki wietrzyk. Ten cały wersal miał miejsce wprost na trawie. Niesamowite! W pakiecie dostaliśmy śpiewniczki, lusterka prawdy i świece oraz wodę do symbolicznego umycia nóg swoim przyjaciołom z legnickiego pola. O północy oficjalnie zakończyło się spotkanie lednickie, a my koło godziny drugiej przeszliśmy przez Bramę III Tysiąclecia. To wydarzenie było czymś magicznym i cudownym. W niedzielę dotarliśmy do Kruszwicy, gdzie zwiedzaliśmy podziemia zamku, Mysią Wieżę oraz jezioro Gopło. Później udaliśmy się na mszę świętą do kruszwickiej kolegiaty, a po niej wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, a w autokarze? Dziesięć godzin dobrej zabawy – śpiewy, żarty, rozmowy, wspomnienia. Podsumowując, na wycieczce poznaliśmy wielu nowych ludzi, odwiedziliśmy nieznaną większości uczestników wycieczki część Polski i pogłębiliśmy naszą wiarę.

Za wspaniałą opiekę na wyjeździe składamy podziękowania na ręce naszych cudownych opiekunów. Dziękujemy p. Monice Kraszkiewicz, p. Dorocie Pięcie, p. Marzenie Magdziarz-Grzyb, p. Barbarze Kmiecik-Niedzieli oraz p. Renacie Warzesze, a najbardziej jesteśmy wdzięczni organizatorce wycieczki – naszej wspaniałej siostrze Gosi Łacnej.

Uczestnicy wycieczki

Wiktoria Marć, Wiktoria Bednarczyk, Maria Labak, Ola Kędzior

Podziel się z innymi

Shares
Previous

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.