Pozycjonowanie czy Google Ads? Co przyniesie Ci lepsze efekty?

Walka o klienta, zwłaszcza, jeśli nie dotyczy branż nadzwyczaj niszowych, wymaga sięgania po wszystkie dostępne środki. Wraz upowszechnieniem się internetu coraz większa część wydatków ponoszonych na promocję dotyczy zamieszczanych w nim reklam. Kluczową kwestią jest obecnie podążanie za konkretnymi użytkownikami sieci, ich potrzebami i zapytaniami. W tym celu stosowane są dziś powszechnie dwa najważniejsze sposoby.

Google rządzi dziś niepodzielnie. Warto z tego korzystać

Nawet nie zwróciliśmy uwagi, kiedy zupełnie straciły na znaczeniu wszystkie inne wyszukiwarki niż Google. W pewnym momencie stało się dla nas naturalne, że poszukując jakiejkolwiek oferty czy informacji, skorzystamy właśnie z niego. Najwyższa jakość dostarczanych wyników wyszukiwań zjednywała mu coraz większe grono entuzjastów. W końcu stało się oczywiste, że prowadzenie jakichkolwiek działań reklamowych z pominięciem tej wyszukiwarki nie ma większego sensu.

Działania podejmowane przez właścicieli stron internetowych w celu uzyskania jak najlepszego miejsca w wynikach wyszukiwania już od dawna nie są jedynym sposobem, w jaki można skorzystać na olbrzymiej popularności tej wyszukiwarki. Już w 2000 roku uruchomiony został system Google Adwords, obecnie występujący pod nazwą Ads, który pozwala na wyświetlanie reklam towarzyszących wynikom wyszukiwania. Usługi w tym zakresie stają się równie popularne jak pozycjonowanie stron toteż wiele firm, jak np. agencja IN, oferuje jedne i drugie. Co możemy dzięki nim uzyskać?

Nie lekceważ ani jednego, ani drugiego i uzyskaj najlepsze efekty

Zlecając prace w zakresie optymalizacji swojej witryny internetowej, trzeba przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Google nie „doceni” żadnej z nich od razu – na górze wyników wyszukiwania pojawiają się wyłącznie te, które zostały najlepiej ocenione przez odpowiednie algorytmy i funkcjonują już dłuższy czas. Na efekty działań nawet najlepszych specjalistów SEO trzeba więc czekać przynajmniej kilka miesięcy, przy czym czas ten może się wydłużyć, jeśli toczymy bój o czołowe miejsca, a konkurencja jest liczna i silna.

Tymczasem rezultaty uruchomienia kampanii Ads będą dla nas widoczne natychmiast – wymaga to tylko odpowiedniego budżetu, jakości strony, na którą kierować będą linki z reklam, a przede wszystkim profesjonalnej obsługi. Wielką zaletą tego narzędzia jest możliwość ścisłego ustawiania szeregu parametrów, co pozwala kierować reklamy do odpowiednich grup docelowych z wielką precyzją. W rezultacie, internauci natychmiast uzyskujący dostęp do dokładnie takich ofert, jakie odpowiadają ich zapytaniom, chętnie je otwierają. Rozbudowane statystki pozwalają w dodatku stale korygować i doskonalić efekt.

Istnieje jednak spore grono użytkowników sieci, które celowo unika wszelkich reklam. Jest to zatem jeden z powodów, dla których pozycjonowanie tak czy inaczej pozostaje podstawowym zadaniem związanym z promocją dowolnej działalności. Jest ono istotne zwłaszcza wówczas, gdy zależy nam na wypromowaniu własnej marki – a to przecież stanowi warunek powodzenia działań długofalowych. W promocji warto zatem uwzględnić obie metody. Wówczas będziemy mieć pewność, że rezultat okaże się zadowalający, zgodny z naszymi oczekiwaniami.