Reklama na targach: jak zrobić to dobrze? Poznaj sposoby na przyciągnięcie klientów do swojego stoiska

Skuteczne reklamowanie firmy podczas targów branżowych to cały proces, któremu już przed rozpoczęciem wydarzenia należy poświęcić sporo uwagi. Konkurencja bowiem nie śpi i tak samo jak Ty chce wypromować swoją działalność oraz zyskać nowych klientów. Zanim więc wyruszysz na targi branżowe lub targi pracy, skup się na przygotowaniu idealnego stoiska, a także opracuj system działania. Pamiętaj, że pozyskiwanie kontrahentów dzieli się na dwa etapy: pierwszy to przyciągnięcie ich do stoiska, drugi: bezpośredni kontakt i zainteresowanie ofertą. Jak przejść przez nie z sukcesem?

To, co się wyróżnia, zapada w pamięć klienta. Stwórz reklamę, która nie da o sobie zapomnieć

Targi są dość specyficzną formą promocji firm, produktów i usług. Na co dzień obok swojej reklamy spotykasz dziesiątki innych, ale zwykle reprezentują one inne branże. Tutaj natomiast w jednym miejscu gromadzi się tłum wystawców działających w tej samej gałęzi handlu czy gospodarki, co Ty. Mało tego, używają takich samych środków i chcą osiągnąć identyczne cele. Nic więc dziwnego, że wyróżnienie się w tak jednolitym środowisku jest procesem wymagającym sporego nakładu sił. Jak od pierwszego momentu przykuć uwagę odbiorców? Przede wszystkim postawić na widoczne z daleka, ciekawe elementy stoiska, jak kasetony podświetlane  czy podwieszane systemy pos. Warto też zainwestować w kreatywne ulotki rozdawane potencjalnym klientom przy wejściu. Na przykład w branży samochodowej zamiast klasycznego prostokąta można wyciąć sylwetkę auta lub kształt koła, z naniesionym numerem stoiska. Dzięki temu Twoja ulotka nie zaginie w powodzi innych, do złudzenia identycznych materiałów reklamowych.

Zatrzymaj przechodnia, gdy już do Ciebie podejdzie. Odpowiedz na jego oczekiwania i potrzeby

Połowa pracy już za Tobą – potencjalny klient właśnie przyszedł, skuszony atrakcyjnym wyglądem stoiska. Jak sprawić, by został na dłużej? Pokaż mu, że jest tutaj ważnym gościem. Pomogą Ci w tym oferowane na przykład przez firmę Adsystem, dostępne na wyciągnięcie ręki stojaki na ulotki. Interesant czekający na swoją kolej będzie mógł sięgnąć po materiały reklamowe i od razu zapoznać się z proponowaną ofertą. Jeżeli hala wystawowa, w której odbywają się targi, jest duża, a wystawców mnóstwo, odwiedzający mogą czuć się zmęczeni. Zapewnij im chwilę odpoczynku: wyznacz przestrzeń na kącik kawowy, ustaw tam wygodne krzesła i stolik. Zadbaj też o stworzenie dobranej ekipy pracowników przebywających na terenie stoiska. Ludzie witający potencjalnych klientów z uśmiechem, zachęcający do rozmowy i odpowiadający na najbardziej szczegółowe pytania to najlepsza wizytówka Twojej firmy.