Już po raz trzeci w ostatnią sobotę sierpnia odbędzie się w Dębicy GOODFEST, niebiletowany Festiwal młodej muzyki alternatywnej i elektronicznej, który organizują Firma Oponiarska Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska. 30 sierpnia 2014 roku na Stadionie Miejskim w Dębicy wystąpią artyści, którzy wykraczają poza powszechnie obowiązujące trendy muzyczne, oferując wszystkim fanom muzyki nowe obszary doznań. Zagrają: BRODKA, Kaliber 44, Dawid Podsiadło, KAMP!, BOKKA, Fismoll, Stara Rzeka i Rebeka. Dyrektorem artystycznym GOODFESTu jest Filip Berkowicz, twórca tak uznanych festiwali, jak Sacrum Profanum, Misteria Paschalia, Actus Humanus, czy projektu penderecki // greenwood.
Partnerami GOODFESTu są: Narodowe Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego oraz Urząd Miasta Dębica.
„Tegoroczny skład GOODFESTu zadowoli wszystkich fanów muzyki, którzy chcą poznawać nowe obszary muzyczne, ale i być na bieżąco z obecnymi trendami na świecie. Artyści, którzy wystąpią podczas GOODFESTu spełniają to zadanie w pełni, co więcej, ich twórczość została już uznana nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Wszyscy należą do pierwszej ligi polskiej sceny muzycznej, co udowodnią w ostatnią sobotę sierpnia w Dębicy” – powiedział Filip Berkowicz, Dyrektor Artystyczny Festiwalu GOODFEST.
Festiwal ma unikalną formułę, ponieważ jest nieodpłatny, a więc dostępny dla wszystkich szukających w muzyce świeżego spojrzenia i niebanalnego przekazu. To podstawowe założenie organizatorów GOODFEST, Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska, które w ten sposób wspierają polską kulturę i jej twórców.
„Cieszymy się, że GOODFEST zakorzenił się na dobre w Dębicy i na Podkarpaciu, a jednocześnie stał się ważnym punktem na kulturalnej mapie Polski. Dzięki Festiwalowi, wszyscy miłośnicy muzyki mają dostęp do najciekawszych polskich artystów, którzy już zostali docenieni w Polsce i zagranicą. GOODFEST jest zarazem jednym z przykładów społecznego zaangażowania Firmy Oponiarskiej oraz Goodyeara, ponieważ od lat wspieramy także osoby poszkodowane przez los, instytucje troszczące się o bezpieczeństwo mieszkańców, szkoły i przedszkola, a także młodzież, której cyklicznie umożliwiamy dostęp do współczesnej nauki i kultury” – powiedziała Marta Konopacka, Dyrektor ds. Komunikacji w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A. i Goodyear Dunlop Tires Polska.
Wszystkie koncerty Festiwalu będą miały niezwykłą oprawę wizualną. Przestrzeń multimedialną zaaranżują znakomici artyści z Temporary Space Design, którzy zrealizowali projekty dla tak uznanych wydarzeń, jak m.in. Sacrum Profanum, Europejskiego Kongresu Kultury, Barbican Centre w Londynie, czy Lincoln Centre w Nowym Jorku. Ich oryginalne projekty audiowizualne można było podziwiać również podczas koncertów gwiazd, m.in. Jamiroquai czy Wyclef Jean.
W tym roku GOODFEST rozpocznie się o godzinie 18.00, a zakończy po północy. Dla gości Festiwalu będzie dostępna strefa z cateringiem, a dla niezmotoryzowanych zostaną uruchomione specjalne, nocne kursy autobusów lokalnej komunikacji. Już wkrótce o szczegółach będzie można dowiedzieć się na stronie internetowej Festiwalu www.goodfest.pl oraz profilu Facebook https://www.facebook.com/Debica.Goodfest
Firma Oponiarska Dębica S.A. jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w Spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Firma produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 52 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.