Goodyear rozszerza kompleksową ofertę opon ciężarowych o ogumienie marki Dębica. Od stycznia na rynku pojawiły się dwie nowe linie opon: Dębica DR do transportu drogowego oraz Dębica DMS do zastosowań mieszanych. To propozycja dla flot, które zwracając szczególną uwagę na cenę ogumienia chcą stosować opony o zrównoważonych osiągach i sprawdzonej jakości. Nowe produkty są dostępne wyłącznie w liczącej dwa tysiące punktów, ogólnoeuropejskiej sieci serwisowej Goodyear TruckForce.
Nowa linia opon ciężarowych Dębica została zaprojektowana i rozwinięta w Europie, a jej wytwarzaniem zajmują się zakłady produkcyjne Goodyeara zlokalizowane na Starym Kontynencie i w Turcji. Asortyment opon Dębica do transportu drogowego obejmuje ogumienie: DRS na oś kierowaną, DRD na oś napędową i DRT dla naczep. Od stycznia dostępne są również produkty Dębicy do zastosowań mieszanych: DMSS na oś kierowaną, DMSD na oś napędową i DMST dla naczep. Ta nowa linia opon ciężarowych – oferowana na europejskich rynkach – wyróżnia się zrównoważonymi osiągami, solidną konstrukcją, a także sprawdzoną jakością karkasu, zapewniającą wysoką podatność na bieżnikowanie. Ponadto wszystkie opony ciężarowe Dębica posiadają symbol M+S, który oznacza, że spełniają wymogi stawiane przez europejskie ustawodawstwo oponom zimowym.
„Dzięki rozszerzeniu oferty o opony ciężarowe Dębica partnerzy serwisowi TruckForce mogą oferować klientom – dla których najważniejsza jest cena opony – ogumienie o zrównoważonych osiągach i sprawdzonej jakości. Nowa marka opon ciężarowych wyróżnia się wysoką trwałością i podatnością na bieżnikowanie, co pomoże flotom obniżać koszty operacyjne” – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon ciężarowych, Goodyear Europa, Bliski Wschód i Afryka. „Wprowadzenie marki Dębica wyłącznie w ogólnoeuropejskiej sieci partnerów serwisowych TruckForce to dobra wiadomość dla nich i ich klientów. Z jednej strony marka Dębica pomoże dostawcom usług TruckService rozwijać się poprzez poszerzenie oferty produktowej o markę opon dostępną na wyłączność,
a z drugiej strony floty zwracające szczególną uwagę na cenę mają teraz możliwość wyboru niezawodnych opon ciężarowych, wyróżniających się dobrymi parametrami po przystępnej cenie i co ważne, dostępnych u zaufanego dostawcy usług oponiarskich dla pojazdów ciężarowych” – dodał Nigel Sowerby, dyrektor ds. sprzedaży opon ciężarowych i rozwoju usług, Goodyear Europa, Bliski Wschód i Afryka.
Asortyment opon Dębica do transportu drogowego Opony Dębica DRS na oś kierowaną wyróżniają się unikalną rzeźbą bieżnika z solidnym żebrem i specjalnie ułożonymi zygzakowatymi elementami oraz lamelami. Ponadto posiadają trwałą osnowę oraz specjalnie zaprojektowaną mieszankę bieżnika. Te rozwiązania zapewniają wysokie przebiegi i równomierne zużycie ogumienia. Poza tym opony zapewniają dobrą efektywność paliwową, są trwałe oraz można je bieżnikować. Posiadają też oznaczenie M+S. Z kolei opony DRD na oś napędową wyróżnia układ bloków bieżnika z poprzecznymi rowkami o optymalnym rozstawieniu i kształcie bloków. Ogumienie DRD – podobnie jak opona DRS – posiada trwałą osnowę i specjalnie zaprojektowaną mieszankę bieżnika
oraz również jest oznaczone symbolem M+S. Najważniejsze zalety tej opony to długa żywotność, utrzymywanie parametrów trakcyjnych przez cały okres eksploatacji, niski poziom hałasu, trwałość i dobra przyczepność.
Cechą charakterystyczną ogumienia DRT do naczep jest sprawdzona rzeźba bieżnika o specjalnej mieszance dopasowanej do konstrukcji osnowy. Inne zalety opony to: długie przebiegi, równomierne zużycie i duża podatność na bieżnikowanie oraz oznaczenie M+S.
Asortyment opon Dębica do zastosowań mieszanych W ofercie Dębicy znalazły się także produkty dla pojazdów pracujących na różnych nawierzchniach, na przykład wywrotek. Operatorzy mają do wyboru opony:
DMSS na oś kierowaną, charakteryzujące się bieżnikiem o głębokich rowkach i zygzakowanych krawędziach żeber;
DMSD na oś napędową z bieżnikiem o otwartych barkach, zygzakowatych krawędziach żeber i żebrem centralnym. Obie opony noszą oznaczenie M+S,
a ich mieszanka bieżnika i solidne osnowy zaprojektowano do pracy w trudnych warunkach – zarówno na drogach, jak i poza nimi;
DMST do naczep, w konstrukcji których zastosowano technologię wzmocnionej osnowy (Enhanced Casing Technology) ze specjalną mieszanką bieżnika odporną na zużycie. Ponadto w ich budowie wykorzystano cztery żebra oraz bloki w kształcie litery S ze specjalnym rozkładem ich wysokości oraz elementami zapobiegającymi wbijaniu się kamieni. Ogumienie to oferuje długie przebiegi, dobrą ochronę i odporność na uszkodzenia, czy przecięcia przez kamienie oraz znakomitą trakcję. Podobnie jak siostrzane opony z tej linii również posiada oznaczenie M+S. Wszystkie te parametry są niezbędne w docelowych zastosowaniach tych opon, szczególnie na nieutwardzonych nawierzchniach zimą. Warto też pamiętać, że wszystkie nowe opony ciężarowe Dębica można pogłębiać i bieżnikować na gorąco jako opony Next Tread.
Rozszerzenie oferty o opony ciężarowe marki Dębica i ich wyłączna dostępność w punktach zrzeszonych w sieci TruckForce jest elementem strategii Goodyear proponowania wysokiej jakości produktów, innowacyjnych rozwiązań i specjalnych usług dla pojazdów ciężarowych, w ramach tej ogólnoeuropejskiej sieci. W jej skład wchodzi ponad 2000 warsztatów, w tym popularni partnerzy tacy jak Premio.