Rzeszowski oddział GDDKiA podpisał niedawno umowę na wykonanie studium korytarzowego i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 na odcinku Pilzno-Jasło. Wartość umowy to ponad 2,6 mln zł.
Podpisana umowa obejmuje swoim zakresem wykonanie studium dla 35-kilometrowego odc. DK73 Pilzno-Jasło, w tym obwodnic Pilzna, Brzostku, Kołaczyc i Jasła. Na ten temat pisaliśmy w marcu TUTAJ
Celem opracowania jest wstępna analiza potencjalnych wariantów przebiegu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z obszarami objętymi ochroną, a także określenie korytarzy terenowych dla przebiegu wariantów trasy oraz wybór wariantów najmniej kolidujących z obszarami i obiektami objętymi ochroną (np. zabytki, parki narodowe itp.). Jest to pierwszy etap przygotowania tej inwestycji do realizacji.
Jak mówił podczas konferencji prasowej w biurze posła Bogdana Rzońcy (PiS) Dyrektor Oddziału GDDKiA w Rzeszowie – Wiesław Kaczor – w ramach całej inwestycji przewidziana jest modernizacja 14 km w dotychczasowym przebiegu trasy oraz budowa 21 km w nowym korytarzu drogowym. Do wykonania są także trzy obiekty na Wisłoce i jeden na rzece Dulcza.
Trasa ma strategiczne znaczenie dla rozwoju transportu na Południe Europy, gdyż prowadzi ruch tranzytowy z autostrady A4 w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku – jedno z dwóch głównych przejść granicznych na południu Polski.
Wykonawcą opracowania jest firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. Wartość umowy to 2 643 270 zł a termin wykonania – 19 miesięcy. Całość modernizacji i budowa nowej drogi Pilzno-Jasło będzie kosztowała około 470 mln złotych i w założeniu potrwa do 2024 roku. Pieniądze na inwestycję w przeważającej większości pochodzić będą z budżetu państwa.