Z Mielca do Kochanówki ruszyły pociągi

3 września pojechały pociągi towarowe nowym torem z Mielca – Kochanówki. Rozpoczyna się kolejny etap inwestycji między Kochanówką a Dębicą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. reaktywują trasę Mielec – Dębica, by zwiększyć dostępność kolei na Podkarpaciu. Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

PLK kontynuują rewitalizacje trasy Mielec-Dębica. Inwestycja zapewni wznowienie przewozów pasażerskich i zwiększenie dostępności i możliwości podróży koleją na Podkarpaciu, a także podróży dalekobieżnych, m.in. na Lubelszczyznę. Przedsięwzięcie oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków. 3 września na zmodernizowany odcinek Mielec – Kochanówka wjechały pociągi towarowe. Składy obsługują bocznice Zakładów Chemicznych w Pustkowie. Pociągi jadą nowy torem z Mielca do Kochanówki Pustków. Prace rozpoczęto na kolejnym odcinku Kochanówka – Dębica.

Zwiększa się dostępność kolei na Podkarpaciu

Na linii Mielec – Dębica ułożono już nowy tor między Mielcem a Kochanówką. Wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym w stacji Mielec i w stacji Kochanówka oraz na 5 przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. PLK zwiększyły bezpieczeństwo na ponad 30 skrzyżowaniach drogi z torami. Kierowcy płynniej i bezpieczniej pokonują tory, m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.

Prace postępują, widać już nowe elementy przebudowywanych peronów na przystankach: Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Kochanówka, Dąbie i Pustków. Na stacji Mielec powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Podróżni zyskają łatwiejszy i bezpieczniejszy dostęp do pociągów. Dostępność na stacji zwiększy również dodatkowe przejście pod torami. W połowie przyszłego roku, dwa bezkolizyjne obiekty będą udogodnieniem dla podróżnych kolei i mieszkańców.

Pasażerowie łatwiej wsiądą do pociągu z nowego peronu. Będzie on wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. W komunikacji na stacji pomogą trzy windy. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będą linie naprowadzające na powierzchni peronów.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.

źródło: PKP

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.