Previous
Next
Previous
Next
Previous
Next

Inicjatywy Śnieżki z zakresu odpowiedzialności biznesu docenione

hand of businessman using keyboard of laptop computer blank screen. He is working business on table in office. Business investment-finance accounting concept. with copy space.

Cztery działania podjęte przez Śnieżkę zakwalifikowały się do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” za 2022 rok. Doceniono dwie inicjatywy z obszaru zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej oraz kolejne dwie z obszarów środowiska i ładu organizacyjnego. Obecnie Śnieżka angażuje się w kolejne działania na rzecz środowiska, ludzi i biznesu zgodnie z nową strategią zrównoważonego rozwoju.

To już 21. edycja raportu, przygotowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które co roku podsumowuje działania z zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz zrównoważonego rozwoju. W tegorocznym zestawieniu opisano łącznie 1705 dobrych praktyk, zgłoszonych przez 272 firmy.

Wśród wyróżnionych działań Śnieżki po raz kolejny znalazły się projekty „Świat w kolorach” i „Koloratorium”, a w tym roku dołączyły do nich: akcja edukacyjna „Nie mieszaj”, promująca segregowanie odpadów, oraz aktualizacja Księgi Wartości Organizacyjnych.

Działania Śnieżki SA na rzecz środowiska, ludzi i biznesu będą rozwijane w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+.

Zakwalifikowane do raportu działania Śnieżki to część szerokiej perspektywy, odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, którą od lat realizujemy. Wytyczyliśmy sobie ambitną ścieżkę i wciąż rozwijamy się w tym zakresie. Nasza nowa strategia zrównoważonego rozwoju opiera się na 3 filarach: środowisko, ludzie i biznes oraz definiuje 21 celów strategicznych i 71 celów operacyjnych w obszarach ESG. Wśród jej priorytetów warto wskazać na przykład: wzrost wartości sprzedaży produktów o niskim wpływie na środowisko, utrzymanie porównywalności wynagrodzeń kobiet i mężczyzn na podobnych stanowiskach czy rozszerzenie systemu oceny naszych dostawców o kryteria ESG – mówi Aleksandra Małozięć, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w FFiL Śnieżka SA.

Działania społeczne z myślą o szkołach i szpitalach

Po raz kolejny w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” został doceniony autorski projekt społeczny „Koloratorium”. Wzmacnia on kompetencje uczniów w zakresie chemii i biologii, które są związane z profilem działalności spółki. Projekt skierowany jest do placówek edukacyjnych z całej Polski z miejscowości do 20 tys. mieszkańców. Szkoły walczą o kolorowe minilaboratoria biologiczno-chemiczne. Od miejsca na podium zależy wartość ufundowanego przez Śnieżkę wyposażenia: firma nagradza 10 szkół, fundując pracownie o wartości od 10 do 30 tys. zł. W czwartej edycji programu udział wzięło 158 szkół podstawowych z całej Polski.

W obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej autorzy raportu wyróżnili również „Świat w kolorach”, czyli kolejny ogólnopolski wieloletni projekt społeczny Śnieżki SA. W jego ramach remontowane są i odnawiane oddziały szpitalne, a następie na ściany oddziału przenoszone są autorskie, specjalnie zaprojektowane dla każdej placówki obrazy, które mają ubarwić i uprzyjemnić przebywanie w szpitalnej przestrzeni. Od 2 lat Śnieżka prowadzi swój projekt na oddziałach psychiatrii dziecięcej oraz dodatkowo, w ramach działań lokalnych, na oddziałach lokalnego szpitala. W 2022 r. Śnieżka odnowiła dębicki Oddział Ginekologiczno-Położniczy i Ginekologii Onkologicznej w Zespole Opieki Zdrowotnej. W ciągu kilkunastoletniej historii renowacji do 2023 roku udało się odnowić 33 oddziały w całej Polsce.

Inicjatywy w centrum organizacji

W obszarze środowiskowym znalazła się wewnętrzna akcja edukacyjna „Nie mieszaj”, w ramach której ujednolicono zasady segregacji odpadów. Istotną częścią projektu było m.in. wyposażenie przestrzeni biurowych w nowe kosze umożliwiające segregację na 5 frakcji, całkowite odejście od sztućców plastikowych i wody butelkowanej na rzecz wody filtrowanej, co w połączeniu z akcją edukacyjną i grywalizacją dla pracowników pozwoliło w krótkim czasie istotnie ograniczyć ilość plastiku w odpadach.

Ostatnią inicjatywą opisaną w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest aktualizacja Księgi Wartości Organizacyjnych, zawierająca nową misję i wizję. Towarzyszyła jej wewnątrzfirmowa kampania promocyjna. Każdy pracownik Śnieżki poza nową Księgą Wartości otrzymał tematyczny upominek nawiązujący do zaktualizowanych wartości.

O raporcie

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Metodologia raportu bazuje na międzynarodowej normie ISO 26000, która wyróżnia 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

źródło: Śnieżka

Podziel się z innymi

Shares
Previous
Next

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.