Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

Kraj. Nie miał pracy i był w trudnej sytuacji. Chciał skoczyć z mostu kolejowego

Policyjne doświadczenie i opanowanie sierżanta Dawida Kamyka sprawiły, że mężczyzna, który wszedł na szczyt mostu kolejowego, zrezygnował ze skoku. Funkcjonariusz gorzowskiej patrolówki nakłonił go, by zszedł bezpiecznie na dół. Policjant zaoferował także pomoc w znalezieniu pracy.

Policjanci gorzowskiej komendy we wtorek (19 września) przed godziną 16 otrzymali kilka informacji od zaniepokojonych przechodniów o mężczyźnie, który wszedł na najwyższy punkt mostu kolejowego. Na miejsce wysłano policyjne patrole. Sierżant Dawid Kamyk z wydziału sztab zdecydował się wejść na górę. Wiedział, że trzeba działać szybko. Policjant przez kolejne minuty rozmawiał z mężczyzną na szczycie mostu. Funkcjonariusz chciał się dowiedzieć, jak może mu pomóc.

Okazało się, że mężczyzna zdecydował się na desperacji krok z uwagi na sytuację osobistą. Nie mógł poradzić sobie z problemami, potrzebował wsparcia. Sierżant Dawid Kamyk robił wszystko, by nakłonić 41-latka do zmiany decyzji. W drodze był już policyjny negocjator. Funkcjonariusz gorzowskiej komendy przez cały czas wsłuchiwał się w problemy mężczyzny. Policjant zaproponował także pomoc w znalezieniu pracy i pierwsze kroki już zostały wykonane. 41-latek po rozmowie z mundurowym zrezygnował ze skoku. Wsłuchał się w prośby policjanta i obaj bezpiecznie zeszli na dół.

Sierżant Dawid Kamyk już niejednokrotnie potwierdzał, że jest policjantem zaangażowanym i profesjonalnym. Funkcjonariusz w nie tak odległej przeszłości między innymi ratował z mieszkania, w którym ulatniał się gaz, starsze małżeństwo. Reagował także po służbie i zatrzymał osobę poszukiwaną, a także angażował się w pomoc 96-letniemu kombatantowi. Swoją codzienną służbą potwierdza, że mundur nosi nie przez przypadek.

Informacja dla osób potrzebujących pomocy
Pamiętajmy, że jeśli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić. Każdy z nas może mieć słabsze chwile. Czasem myślimy, że nic gorszego nie może nas spotkać i nie wiemy, jak poradzić sobie z przytłaczającymi nas problemami. Zawsze możemy zwrócić się do specjalistów, którzy pomogą nam przejść przez ciężki okres w życiu. Najlepiej nawiązać kontakt ze specjalistami:

  • 116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu od 14:00 do 22:00.
  • 116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  • 800 121 212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.

(KWP w Gorzowie Wlkp. / kp)

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.