Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

Region. Chciała sprzedać kombinezony dziecięce. Straciła 12 tysięcy złotych !

Ponad 12 tys. zł straciła 28-letnia mieszkanka gminy Pawłosiów. Kobieta na jednym z portali internetowych wystawiła do sprzedaży kombinezony dziecięce. „Kupująca” zapewniała o zamówieniu i opłaceniu kuriera. Policjanci apelują o większą rozwagę przy transakcjach internetowych.

Kilka dni temu, do jarosławskiej jednostki zgłosiła się 28-letnia mieszkanka gminy Pawłosiów informując, że została oszukana. Kobieta na jednym z portali wystawiła na sprzedaż dwa kombinezony dziecięce. Ze sprzedającą skontaktowała się zainteresowana zakupem odzieży kobieta, która zapytała o możliwość wysyłki towaru za pośrednictwem kuriera, którego ona sama zamówi i opłaci. Po omówieniu szczegółów transakcji, kupująca wysłała zdjęcie, na którym były wyszczególnione dane, które sprzedająca miała przesłać tj. e-mail, numer telefonu oraz adres. Po podaniu tych danych, kobieta otrzymała na swój numer telefonu wiadomość z potwierdzeniem zamówionego kuriera. Następnie na swój adres mailowy dostała link, który otworzyła i zalogowała się na swoje konto bankowe. Po chwili zadzwoniła fałszywa konsultantka firmy kurierskiej i poprosiła o zatwierdzenie przelewu, żeby potwierdzić weryfikację konta.

28-latka, nieświadoma nieuczciwych zamiarów, postępowała zgodnie ze wskazówkami, podając kody BLIK i akceptując transakcje. Gdy zorientowała się, że z jej konta znikają pieniądze, zadzwoniła do banku i zablokowała dostęp do bankowości internetowej, kartę oraz dostęp do aplikacji. Od pracownika banku dowiedziała się, że z jej konta zostały wykonane cztery wypłaty przy użyciu kodów blik oraz dwie transakcje kartą bankomatową na łączną kwotę ponad 12 tys. zł.

Niestety transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego pamiętaj:
– należy przede wszystkim dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnianie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania;
– zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np., gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.

źródło: Podkarpacka Policja

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.