T.C. Dębica S.A. świętuje jubileusz – 365 dni bez wypadku przy pracy. Jedna z największych firm na Podkarpaciu po raz kolejny udowadnia, że jest nie tylko wiodącym na polskim rynku producentem opon, ale także bezpiecznym i przyjaznym pracodawcą.
T.C. Dębica od lat wprowadza najlepsze praktyki w dziedzinie bezpieczeństwa pracy. Rygorystyczne procedury i wymagania BHP są jednym z kluczowych czynników, które zostały wdrożone, aby umożliwić realizację założonego celu, czyli całkowicie wyeliminować sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu pracowników. Służą temu między innymi takie działania jak zmiana parku maszynowego, regularne uświadamianie zatrudnionych w fabryce osób o potencjalnych zagrożeniach oraz specjalistyczne szkolenia, przypominające o konieczności zachowania szczególnej uwagi podczas wykonywanej pracy.
Istotnym elementem wpływającym na poprawę bezpieczeństwa jest system zbierania i analiz zdarzeń okołowypadkowych (tzw. Near Miss), który już na etapie występowania sytuacji niebezpiecznych, pozwala skutecznie wykluczyć je z codziennej pracy. Ponadto Firma Oponiarska Dębica S.A. systematycznie prowadzi różnego rodzaju kampanie edukacyjne jak np. „Blokowanie niebezpiecznej energii ratuje życie”, czy zorganizowana w listopadzie ubiegłego roku akcja „Chroń swoje ręce”.
„Bezpieczeństwo zatrudnionych osób jest dla nas priorytetem i najważniejszą wartością. Chcemy żeby wszyscy pracownicy każdego dnia mogli bezpiecznie wrócić do domu, dlatego tak ważne jest dla nas angażowanie całego zespołu w budowanie kultury bezpieczeństwa pracy. Jest to szczególnie duże wyzwanie, gdy na terenie zakładu pracuje blisko 4,5 tysiąca osób – zatrudnianych zarówno przez nas, jak i firmy zewnętrzne, dlatego 365 dni bez wypadku to doskonały dowód na skuteczność podejmowanych przez nas działań” – powiedział Stanisław Cieszkowski, prezes Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
T.C. Dębica nieustannie angażuje się w działania promujące bezpieczne i odpowiedzialne zachowania, nie tylko w kontekście zawodowym, ale także w życiu prywatnym. Firma organizuje liczne projekty i konkursy adresowane nie tylko do swoich pracowników (np. akcja zwracania uwagi na niebezpieczne zachowania współpracowników „Dbam o Siebie, Dbam o Ciebie”), ale też ich rodzin i dzieci (np. projekty: „Mamo, tato pracuj bezpiecznie!”, „Mamo, tato wróć bezpiecznie do domu”, „Luty miesiącem bezpieczeństwa na drodze”).