Region. Przeszedł przez torowisko mimo zamkniętych zapór. Wysoki mandat dla 24-latka

Policjanci ukarali wysokim mandatem 24-letniego mężczyznę, który przeszedł przez przejazd kolejowy, mimo że zapory były opuszczone. Funkcjonariusze przestrzegają i przypominają o obowiązujących przepisach i wysokich karach za popełnione wykroczenia.

Nowy taryfikator przewiduje m.in. wysoki mandat za wykroczenie, jakim jest wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub rozpoczęto ich opuszczanie. Takie właśnie wykroczenie popełnił w sobotę młody mężczyzna, który stał z innymi osobami i czekał na otwarcie zapór na przejeździe kolejowym na ulicy Wolności w Mielcu. W tym samym czasie, na przejazd przez tory, wśród innych pojazdów, oczekiwał oznakowany radiowóz. W pewnym momencie, niecierpliwość młodego mężczyzny wzięła górę i pomimo tego, że zapory nadal były zamknięte, a pociąg jeszcze nie przejechał, przeszedł przez torowisko.

Pieszy został zatrzymany do kontroli, gdy mijał radiowóz. Policjanci, za popełnione wykroczenie, ukarali 24-latka mandatem w wysokości 2000 złotych.

Według rocznego raportu z działalności Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych za 2020 rok opublikowanego na stronie internetowej MSWiA odnotowano 8 wypadków w kategorii: najechanie pojazdu kolejowego na osoby podczas przechodzenia przez tory na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu strzeżonym, 5 przypadków w kategorii: najechanie pojazdu kolejowego na osoby podczas przechodzenia przez tory na pozostałych przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach oraz 137 wypadków w kategorii: najechanie pojazdu kolejowego na osoby podczas przechodzenia przez tory poza przejazdami kolejowo-drogowymi lub przejściami na stacjach i szlakach.
Policjanci przypominają, że:
Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
4) przebiegania przez jezdnię;
5) chodzenia po torowisku;
6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują;
8) korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.

Pamiętajmy! Lekkomyślne zachowanie w pobliżu przejazdu kolejowego może kosztować nas życie, bez względu na to, czy jesteśmy pieszymi czy poruszamy się pojazdem.

Źródło: Podkarpacka Policja

Podziel się z innymi

Shares

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.