„Na podstawie art. 1, ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 z późn. zm.),
Regionalna Izba Obrachunkowa w Rzeszowie w dniach od 18 lutego 2008 r. do 25 kwietnia 2008 r. przeprowadziła kompleksową kontrolę gospodarki finansowej Gminy w
Czarnej, pow. dębicki. Wyniki kontroli zawarte zostały w protokole kontroli podpisanym w dniu 28 kwietnia 2008 roku. Przeprowadzona kontrola wykazała szereg nieprawidłowości, w zakresie: funkcjonowania kontroli wewnętrznej, sprawozdawczości, realizacji dochodów podatkowych gminy, wydatków i zamówień publicznych, oraz gospodarowania mieniem komunalnym. Do przyczyn powstania tych nieprawidłowości zaliczyć należy niestosowanie i nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, jak również przypadki zaniedbania obowiązków służbowych przez pracowników Urzędu” – tak rozpoczyna się protokół pokontrolny sporządzony przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Rzeszowie. Powstał on co prawda w 2008 roku, ale od tamtego czasu niewiele w gminie się zmieniło, jeśli chodzi o osoby sprawujące władzę. Znajduje się w nim cała litania nieprawidłowości za które odpowiedzialni są poszczególni urzędnicy w Gminie Czarna. Ciekawa lektura, polecamy.
Dokument można znaleźć pod tym linkiem
http://bip.rzeszow.rio.gov.pl/files/2011/2008-czarna_deb_k12.pdf