Pomysłowość w zakresie rozwiązań technologicznych, zrozumienie potrzeb klientów i wszechstronność – między innymi dzięki temu Goodyear należy do najbardziej rozpoznawalnych firm w Polsce już od ponad 8 dekad. Jest jednak coś jeszcze: firma nieustannie potrafi zaskakiwać.
Goodyear jest jednym z niewielu przedsiębiorstw w Polsce, które mają za sobą tak długą tradycję i zarazem wciąż proponują nowe rozwiązania. Od 1929 r., kiedy w Warszawie powstało pierwsze przedstawicielstwo firmy w naszym kraju, jej produkty wzbudzają powszechne zainteresowanie nie tylko wśród kierowców. Goodyear to także producent sterowców, balonów, a nawet pneumatycznego serca. Amerykański koncern ma na swoim koncie jeszcze jedno ważne osiągnięcie. Jest pierwszą firmą oponiarską na świecie, która wysłała swój produkt w kosmos. Tym samym Goodyearowi udało się zawojować swoimi produktami nie tylko kulę ziemską!
Technologie jutra
Przyjęcie przez firmę nazwiska wynalazcy Charlesa Goodyeara jako oficjalnej nazwy sprawiło, że koncern pozostał wierny idei tworzenia innowacyjnych produktów i rozwiązań. Do osiągnięć Goodyeara należy m.in. stworzenie już w latach 20. XX wieku pierwszej opony terenowej odpornej na koleiny, opony Lifeguard o podwyższonej stabilności na wypadek przebicia w latach 30., czy też wyposażenie w ogumienie pierwszego pojazdu, który pokonał rekord prędkości na lądzie – 600 mil/h (965 km/h).
Jednak firma nie spoczęła na laurach. Tylko w ubiegłym roku wprowadziła m.in. technologię SoundComfort, która zmniejsza hałas spowodowany rezonansem powietrza w ogumieniu. Natomiast na Targach Motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowała oponę koncepcyjną do aut klasy SUV, która ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, co zmniejsza opór toczenia i przekłada się na poprawę efektywności paliwowej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla.
I sportowo, i kulturalnie
Sportowa aktywność marek motoryzacyjnych nie dziwi, ale Goodyear był na tym polu szczególnie widoczny. Przez wiele lat amerykański koncern produkował opony dla Formuły 1, przyczyniając się do zwycięstw m.in. Paula Richarda „Richie” Ginthera, Jackie`ego Stewarta, czy legendy Formuły 1 – Michaela „Schumi” Schumachera. Natomiast do dziś Goodyear dostarcza opony do samochodów biorących udział w popularnych wyścigach NASCAR oraz startujących w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA (European Truck Race Championship FIA).
Na wsparcie Goodyeara mogą liczyć też polscy sportowcy. W 2011 roku marka wspierała RMF Caroline Team z Adamem Małyszem na czele, który wraz z zespołem startował w rajdach off-road samochodem Porsche Cayenne, wyposażonym w specjalnie przygotowane opony rajdowe typu off-road. Z tego zespołu wywodzi się działający dziś RMF 4RACING Team, również wspierany przez Goodyeara.
Sport to jednak nie wszystko. Niewiele marek oponiarskich angażuje się kulturalnie, dla Goodyeara to jednak nie problem. Przykłady? GOODFEST, czyli organizowany co roku w Dębicy festiwal współczesnej polskiej muzyki, czy też emitowany przed laty show telewizyjny „The Goodyear Revue”, prowadzony przez znanego i szanowanego muzyka jazzowego Paula Whitemana.
Serce Goodyeara bije też w Polsce
Przez lata działalności Goodyear coraz mocniej zacieśniał więzi z Polską, czego zwieńczeniem było nawiązanie współpracy z Firmą Oponiarską Dębica w 1995 r. Olbrzymie inwestycje w procesy produkcyjne, maszyny i urządzenia sprawiły, że dębicka fabryka awansowała do rangi jednego z najważniejszych ośrodków produkcyjnych Goodyeara w Europie, a jej produkty cieszą się dużym uznaniem wśród wielu europejskich kierowców.
„Za nami już 85 lat historii Goodyeara w Polsce, której efektem są miliony zadowolonych polskich i europejskich kierowców jeżdżących na oponach Grupy Goodyear. Trudno przewidzieć wszystkie nowe rozwiązania i technologie, które w najbliższych latach zostaną wprowadzone w branży motoryzacyjnej, ale jestem pewien, że tak jak dotąd Goodyear nadal pozostanie lider innowacji” – mówi Jacek Pryczek, Dyrektor Zarządzający Goodyear Europa Centralna.