Previous slide
Next slide

Uwaga znów oszukują starsze osoby – jedna z nich straciła 90 tys. zł. Kobieta myślała, że bierze udział w akcji przeciw hakerom!

Po kilkutygodniowej przerwie po raz kolejny w miastach w poblizu Dębicy uaktywnili się oszuści. W Tarnowie  i  Tuchowie rozdzwoniły się telefony stacjonarne. Wszystkie dotyczyły zgłoszeń oszustw „pod legendą”. Niestety jedna kobieta przelała zgromadzone na swoim koncie oszczędności na konto nieznanego  mężczyzny w kwocie ponad 90 tysięcy złotych myśląc, że bierze udział w akcji prokuratorskiej przeciwko hakerom.

W poniedziałek 18.03.2019 roku w południe zadzwonił telefon stacjonarny 54-letniej mieszkanki Tuchowa. W słuchawce głos mężczyzny podający się za prokuratora rejonowego, który w trakcie rozmowy poinformował o prowadzonej przez tut. prokuraturę akcji mającej na celu identyfikację i zatrzymanie hakerów bankowych. Mężczyzna poinformował rozmówczynię, że przestępcy „namierzyli” jej konto i w niedługim czasie spowodują przelew zgromadzonych na nim środków.
Mężczyzna podczas rozmowy nie dość, że spowodował przelew wszystkich pieniędzy z konta kobiety, to dodatkowo nakłonił do zawarcia, telefonicznej umowy kredytowej na kwotę 50 tysięcy złotych. Kobieta myśląc, że uczestniczy w prokuratorskim śledztwie postępowała zgodnie z instrukcjami udzielanymi przez „rzekomego” prokuratora.
Postępując w ten sposób, kobieta dobrowolnie przelała na wskazane konto bankowe wszystkie swoje oszczędności oraz zaciągnięty kredyt. Straty jakie powstały w wyniku działania telefonicznego oszusta sięgają kwoty ponad 90 tysięcy złotych.

Po raz kolejny policjanci apelują:
Aby uchronić się przed takimi oszustami, nigdy pod żadnym pozorem nie przekazujmy i nie przelewajmy żadnych pieniędzy nikomu obcemu. Kreatywność oszustów nie zna granic. Posuną się do najbardziej wymyślonych historii po to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności, współczucia, chęci niesienia pomoc.
W przypadku telefonów z żądaniem pieniędzy od „policjantów”, „synów”, „córek” czy „wnuków” konieczne jest skontaktowanie się z lokalną Policją i prawdziwym członkiem rodziny zanim przekaże się komukolwiek pieniądze.
W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon za członka rodziny czy policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich lub zadzwońmy na numer alarmowy 112 lub 997. (Należy tutaj pamiętać o dokładnym odłożeniu słuchawki i przerwaniu połączenia z oszustem lub skorzystanie z innego telefonu).

Źródło: Tarnowska Policja

Podziel się z innymi

Shares
Previous slide
Next slide

Więcej informacji...

My i nasi partnerzy uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikację poprzez skanowanie urządzeń.

Kliknięcie w przycisk poniżej pozwala na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów, zgodnie z opisem powyżej. Możesz również uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje zanim wyrazisz zgodę lub odmówisz jej wyrażenia. Niektóre rodzaje przetwarzania danych nie wymagają zgody użytkownika, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Preferencje nie będą miały zastosowania do innych witryn posiadających zgodę globalną lub serwisową.